.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انزوای لباس‌پاره‌ها در پاریس/ فرانسوی‌ها تاپ و شلوارک را برنمی‌تابند
«شلوارک و لباس‌های پاره، ساحلی و جذب نپوشید؛ اندامِ خود را نمایان نکنید؛ متواضعانه لباس بپوشید و به قوانین ما احترام بگذارید.» خیر! آدرس را اشتباه نروید، منظورمان تهران نیست؛ فرانسه را می‌گوییم.
انزوای لباس‌پاره‌ها در پاریس/ فرانسوی‌ها تاپ و شلوارک را برنمی‌تابند

شمال نیوز : سایت‌های گردشگری و محلی در فرانسه (و نه سایت‌های مذهبی یا سیاسی این کشور)، سرشار از مطالبی درباره سلیقه فرانسوی‌ها در لباس پوشیدن و البته ضرورت احترام گذاشتن دیگران به این سلیقه است. چون مردم فرانسه به شدت عاشق آداب و رسوم خاص خود در زمینه انتخاب لباس و نوع پوشش در مکان‌های عمومی و حتی خصوصی هستند.

 

اکثر سایت‌های گردشگری و سرگرمی به مهاجران، متقاضیان اقامت و نیز گردشگران توصیه و گوشزد کرده‌اند که به آداب پذیرفته‌شده در فرانسه احترام بگذارند چراکه در غیر این صورت، به عنوان افراد بی‌ادب در فرانسه شناخته می‌شوند و مهمتر و جالب‌تر اینکه تاکید کرده‌اند فرانسوی‌ها بی‌ادبی را نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند!

 

ضرورت پوشاندن شانه‌ها و زانوها در فرانسه

 

سایت Chalet couleurs de france به متقاضیان اقامت در فرانسه و نیز گردشگران تاکید کرده است که هنگام سفر به فرانسه، بسیار مهم است که از قوانین پوشش در این کشور آگاه باشند و حتما رسمی‌تر لباس بپوشند.

 

این سایت نوشته است: «به طور کلی همیشه بهتر است بیرون از خانه احتیاط کنید و رسمی‌تر از آنچه در خانه می‌پوشید، لباس بر تن داشته باشید. هنگام بازدید از جاذبه‌های گردشگری، لباس پوشیدن به صورت متواضعانه اهمیت دارد. این به معنای پوشاندن برخی اندام از جمله شانه‌ها و زانوها و اجتناب از پوشیدن لباس حاوی شعارها یا تصاویر توهین‌آمیز است.»

 

نکته جالب و قابل توجه، توصیه این سایت به مهاجران و گردشگران برای احترام گذاشتن به اماکن مذهبی و مقدس در نگاه مردم فرانسه است: «اگر مطمئن نیستید چه بپوشید، همیشه بهتر است قبل از ورود به یک مکان مقدس یا تاریخی از یک فرد محلی در این باره راهنمایی بگیرید.»

 

شلوارک و لباس‌های پاره؛ هرگز!

 

در شرایطی که برخی مردم در ایران تصور می‌کنند که کشورهای دیگر از جمله فرانسه، آزادی کامل در انتخاب پوشش دارند و با محدودیت خاصی مواجه نیستند، سایت مذکور به مهاجران و گردشگران یادآوری می‌کند که مردم فرانسه برای عقاید و آداب و رسوم خود در زمینه پوشش احترام و ارزش قائل هستند و هر نوع لباسی را برنمی‌تابند: «اگر می‌خواهید در یک رستوران خوب غذا بخورید، لباس پوشیدن برای آن مناسبت بسیار مهم است. به این معنا که هرگز نباید شلوارک، دمپایی و سایر لباس‌های ساحلی را بر تن داشته باشید. شلوار جین معمولا قابل قبول است، اما باید از پوشیدن لباس‌های پاره خودداری کنید. حتی در یک عروسی مهم است که لباس مناسب بپوشید. اینجا هم بهتر است کمی رسمی‌تر از آنچه در خانه می‌پوشید لباس بر تن داشته باشید.»

 

این سایت تاکید می‌کند: «به طور کلی هنگام سفر به فرانسه، آگاهی از قوانین پوشش و لباس در این کشور مهم است. با این کار از توهین به مردم محلی جلوگیری کرده و تاثیر مثبتی از خود بر جای خواهید گذاشت.»

 

غیرقابل ترجمه!

 

سایت frenchtoday نیز برای آگاهی‌بخشی به گردشگران و مهاجران، مطالب جالبی درباره نوع پوشش و سلیقه دختران و زنان فرانسوی دارد و تاکید می‌کند که زنان و دختران در این کشور لباس‌های مبتذل نمی‌پوشند. هرچند برخی کلمات در این نوشته قابل ترجمه دقیق نیست، اما در این سایت آمده است: «دختران نوجوان فرانسوی معمولاً لباس‌های خیلی... و... (بخوانید زشت و ناپسند) نمی‌پوشند. از نظر استانداردهای پاریس، استفاده از لباس زیر در محیط بیرون از خانه و نیز لباس‌های فوق‌العاده کوتاه و کفش پاشنه بلند یک امر مبتذل تلقی می‌شود.»

 

این سایت می‌افزاید: «برای دختران فرانسوی جوان‌تر، آرایش معمولاً حداقلی است و دختران آرایش ملایم را ترجیح می‌دهند. آن‌ها در انتخاب پوشش و لباس، سبک را فدای راحتی نمی‌کنند. پوشیدن شلوار یوگا یا چسبان برای قدم زدن در پاریس معمولی نیست.»

 

در ادامه این مطلب باز هم مطالبی که آمده که در فرهنگ ما قابل ترجمه نیست، اما خلاصه‌اش این است: «برای شام در یک رستوران شیک، هرگز نباید لباس زیر شما نمایان باشد!»

 

زیاده‌روی و حرمت‌شکنی ممنوع است

 

سایت مذکور البته اذعان می‌کند که برخی گردشگران با حرمت‌شکنی و زیاده‌روی موجب ناراحتی فرانسوی‌ها می‌شوند: «گردشگران اغلب در مورد لباس پوشیدن برای بیرون رفتن در پاریس، حرمت و ادب را از دست می‌دهند. بهتر است برای هماهنگی با فرانسوی‌ها و به منظور احترام به آنها، این کار را بیش از حد نکنید!»

 

این سایت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «مردان فرانسوی هنگام بیرون رفتن در پاریس چه می‌پوشند؟» نوشته است: «مردان پاریسی پیراهن آستین بلند را ترجیح می‌دهند و آن را به جای پیراهن آستین کوتاه بالا می‌زنند. در فرانسه، سادگی همیشه بهترین انتخاب است.»

 

بدلباسی در فرانسه نه بخشیده می‌شود و نه فراموش!

 

سایت tiemart هم اشاره‌ای به تعصب فرانسوی‌ها به آداب، رسوم و میراث خود دارد: «مردم فرانسه به میراث و نقش خود در جامعه جهانی بسیار افتخار می‌کنند... لطفا از پوشیدن رنگ‌های روشن در این کشور اجتناب کنید و از پارچه‌های طرح‌دار و رنگ‌های تیره که معمولی هستند استفاده کنید. آقایان نباید در دفتر کراوات خود را باز کنند یا کت و شلوار خود را دربیاورند و خانم‌ها نباید از جواهرات براق یا شیک استفاده کنند.»

 

این سایت ادامه می‌دهد: «خوب و ساده لباس بپوشید. حتی در یک ضیافت شامِ غیررسمی بهتر است بیش از حد لباس پوشیده باشید تا اینکه لباس اندکی بر تن داشته باشید! چون بی‌ادبی در فرانسه فراموش نمی‌شود و اغلب بخشیده هم نمی‌شود.»

 

سایت leoncechenal رسالت خود را انتشار مجموعه قوانینی می‌داند که زنان فرانسوی از لحاظ مذهبی دنبال می‌کنند تا به ظاهری بی‌دردسر، ساده اما همیشه شیک دست یابند. این سایت در بخش‌هایی با عنوان «سادگی کلید است» و «لباس‌های اکتیو را فقط برای باشگاه نگه دارید» می‌نویسد: «شما هرگز مردمی را در پاریس نخواهید دید که با لباس‌های بدنسازی خود در خیابان راه بروند... زنان فرانسوی به دنبال رنگ‌های خنثی می‌روند و معمولاً بیش از دو رنگ را همزمان در یک لباس نمی‌پوشند؛ با این توضیح که شلوار جین، آبی به حساب نمی‌آید.»

 

سایت فرانسوی: لباس‌های کوتاه را بگذارید برای خانه!

 

سایت youcouldtravel نیز از جمله سایت‌های گردشگری و تفریحی است که نکات مهمی را به متقاضیان اقامت، مهاجران و گردشگران گوشزد می‌کند: «لباس‌های کلاسیک و شیک بهترین پوشش در فرانسه هستند. شما باید از رنگ‌های پرزرق و برق و پوشیدن شلوار جین پاره و خیلی کوتاه خودداری کنید.»

 

این سایت حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و درباره کفش خانم‌ها، نکاتی را یادآوری می‌کند: «کفش پاشنه بلند هرچقدر هم که زیبا باشد، از نظر آداب اجتماعی بسیار زشت است! هیچ چیز زشت‌تر و ناراحت‌کننده‌تر از چرخیدن با کفش‌های پاشنه بلند در فرانسه نیست.»

 

حرف آخر این سایت در مقاله مرتبط با قوانین پوشش در فرانسه این است که: «لباس‌های درخشان، خودنما یا خیلی کوتاه را فقط برای خانه بگذارید!»

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.